اقتصاد مقاومتی؛ تولید - اشتغال | چهارشنبه، ۲۹ شهریور ۱۳۹۶

۷ ویتامینی که بعد از چهل سالگی مصرف آنها ضروری است - نمایش محتوای خبر

 

 

۷ ویتامینی که بعد از چهل سالگی مصرف آنها ضروری است

شناسه : 345678588

۷ ویتامینی که بعد از چهل سالگی مصرف آنها ضروری است

 

اگر چهل سالتون شده و فکر می کنید فقط خوراکی های روزانه می تواند ویتامینها و مواد معدنی شما را تامین کند و نیازی به خوردن مکمل ها ندارید ، قدری تامل کنید .

به گزارش سرویس فضای مجازی خبرگزاری صدا و سیما؛ سن چهل سالگی به بعد، بافت عضلانی شروع به تحلیل رفتن می‌کند، احتمال افزایش وزن در ما بیشتر می‌شود، علائم یائسگی به مرور در خانم ها خودنمایی می‌کند، خطر بیماری های مزمن مثل سرطان، بیماری های قلبی و دیابت، افزایش پیدا می‌کند و همه اینها یعنی اینکه شیوه زندگی ما نیاز به اصلاحاتی دارد تا روند پیری و عواقب مرتبط با آن را کندتر کنیم.
مکملهای چهل سال دوم
 
۷ مکملی که بعد از چهل سالگی مصرف آنها ضروری است
یک راه حل این است که ویتامین‌هاو مواد مغذی ضروری را از طریق یک رژیم غذایی سالم در اختیار بدن قرار بدهیم. غذا در مقایسه با قرص‌ها و مکمل‌ها، منبع بسیار بهتری برای تامین نیاز بدن به ویتامین ها و مواد مغذی است، زیرا بهتر جذب بدن می‌شوند، اما گاهی نیز ممکن است که فرد به مکمل نیاز پیدا کند.
ویتامین ب 12
بعد از چهل سالگی باید توجه بیشتری به ویتامین ب ۱۲ داشته باشیم. وجود این ویتامین برای عملکرد طبیعی خون و مغز ضروری است.
 
مکملهای چهل سال دوم
 
کلسیم
وجود کلسیم کافی به حفظ سلامت استخوانها در سنین بالا کمک می‌کند. به علاوه، وجود کلسیم برای فعالیت سایر بخش ھای بدن مثل انقباض عضلات، عملکرد اعصاب و قلب و سایر واکنش های بیوشیمیایی مورد نیاز است و اگر کلسیم کافی در رژیم غذایی ما وجود نداشته باشد، بدن مجبور می‌شود که کلسیم را از روی استخوان ها بر دارد و این کمبود را جبران کند.
 
مکملهای چهل سال دوم
 
ویتامین دی
این ویتامین از ما در برابر بسیاری از تغییرات ناشی از بالا رفتن سن محافظت می‌کند. کمبود ویتامین دی با بروز دیابت، بیماری های قلبی، ام اس و سرطان های سینه و روده بزرگ و مقعد در ارتباط است.
مکملهای چهل سال دوم
 
منیزیم
عمل کلیدی منیزیم، کمک به تنظیم فشار خون است که برای زنان بالای ۴٠ سال از اهمیت زیادی برخوردار است. کمبود منیزیم با بروز بیماری ھای قلبی، دیابت و التهاب در ارتباط است.
مکملهای چهل سال دوم
 
پتاسیم
پتاسیم در هر سنی، نقش کلیدی در تنظیم فشار خون دارد. تحقیقات نشان می‌دهند که دریافت پتاسیم در خانم های یائسه، خطر سکته را کاهش می‌دهد.
مکملهای چهل سال دوم
 
امگا ٣
اسیدهای چرب امگا ٣ فواید بسیار زیادی برای سلامتی دارند و مخصوصا با بعضی از تغییرات منفی که با بالا رفتن سن در بدن ایجاد می‌شوند، در تضاد هستند.
مکملهای چهل سال دوم
 
پروبیوتیک‌ھا
پروبیوتیک ها، ویتامین یا ماده معدنی نیستند، اما مصرف اونها برای خانم های بالای ۴٠ سال ضروری است. پروبیوتیک ها، در سلامتی دستگاه گوارش و کنترل وزن، نقش دارند و حتی خطر بروز بیماری های قلبی، دیابت و سکته را کاهش می‌دهند.