اقتصاد مقاومتی؛ تولید - اشتغال | چهارشنبه، ۲۹ شهریور ۱۳۹۶

پایش اشتغال در دستور کار رسانه ملی - نمایش محتوای خبر

 

 

پایش اشتغال در دستور کار رسانه ملی

شناسه : 345679258

پایش اشتغال در دستور کار رسانه ملی

پایش اشتغال در دستور کار رسانه ملی

 

علی عسکری در نشست سراسری مدیران مراکز صدا و سیما؛

پایش اشتغال در دستور کار رسانه ملی

رییس رسانه ملی با تبریک پیروزی جبهه مقاومت در موصل گفت: این پیروزی دارای ابعاد مهم و تاثیرگذاری بوده و در آینده نتایج بزرگی در پی خواهد داشت.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، دکتر علی عسکری در نشست سراسری مدیران مراکز صدا و سیما با شعار مدیریت کار امد و رسانه روز امد با تبریک پیروزی جبهه مقاومت در موصل اظهار داشت: این پیروزی دارای ابعاد مهم و تأثیرگذاری است که هم اکنون فقط بخش کوچکی از آن بیان شده است و در آینده نتایج بزرگی را به همراه خواهد داشت.
وی تصریح کرد: داعش به عنوان یک گروه تروریستی زاده آمریکا اسرائیل و عربستان سعودی بوده و آن‌ها قصد داشتند تا با بوجود آوردن این گروه خشن که بویی از انسانیت نبرده اند، در عرصه منطقه‌ایی و بین‌المللی با قدرت نوظهور مبتنی بر اسلام ناب محمدی مقابله کنند و آن را تحت تأثیر قرار دهند که با تلاش جبهه مقاومت ناکام ماندند.
اقای علی عسکری در ادامه با تاکید بر تعامل موثر مدیران مراکز استانی با بخش های مختلف قوای سه گانه کشور تاکید کرد: صدا و سیما کمک به تمامی بخش‌های اجرایی،نظارتی و قضایی کشور را وظیفه خود می‌داند و معتقد است پیشبرد اهداف نظام در سایه همدلی ، همکاری و همفکری همه جریانات درون نظام امکان پذیر است.
رییس سازمان صداوسیما با اشاره به برنامه های دولت در زمینه ایجاد شغل در استان‌ها، اظهار داشت:تمامی مراکز باید میزان ایجاد شغل پایدار در استان‌ها را به دقت رصد و توفیقات آن را به مردم گزارش کنند تا موجب نشاط و امید جامعه شود.
دکتر علی عسکری در ادامه با بیان این مطلب که رسانه ملی باید برنامه‌هایی خاص برای آشنایی جوانان و نوجوانان با حرف و مشاغل مختلف تولید و پخش کند یادآورد شد:مراکز ضمن توجه به فرهنگ کار و احیای فرهنگ هایی نظیر استاد شاگردی باید اهتمام ویژه‌ای در معرفی الگوهای تلاش و نخبگان در مناطق خود داشته باشند و هر مرکز باید متناسب با ویژگی‌های منحصر به فرد هر استان،مشاغل مختلف را در مسیر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به نوجوانان و جوانان آموزش دهد.
دکتر علی عسکری همچنین معرفی فرصت‌های جدید سرمایه‌گذاری در کشور را در راستای اقتصاد مقاومتی دانست و افزود:صداوسیمای مراکز نقش خود را در توسعه منطقه‌ای به درستی ایفا کنند و با تولید برنامه های ویژه به اصلاح برخی رفتارها ازجمله تغییر راهبرد مصرفی جامعه بپردازند.
رئیس رسانه ملی به نقش ویژه مراکز استان‌ها در تولید محتوا برای فضای مجازی اشاره و تأکید کرد:مراکز تا یک سال آینده ضمن بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های مردمی با افزایش ضریب نفوذ خود برای کسب جایگاه نخست حضور موثر در فضای مجازی تلاش کنند.
 
رئیس صداوسیما همچنین معرفی فرصت‌های جدید سرمایه‌گذاری در کشور را در راستای اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: راه‌اندازی شبکه ایران کالا طرح مهم و بزرگ رسانه ملی در مسیر سرنوشت‌ساز اقتصاد مقاومتی است و باید با کمک مؤثر مراکز استانی، این شبکه به آئینه‌ای برای نمایش سازندگی و تولید در کشور تبدیل شود.
 
پیش از سخنان دکتر عسکری، معاون استان‌های رسانه ملی گزارشی از تلاش‌های یک سال گذشته مدیران استان‌ها ارائه کرد.
در این نشست که با حضور مدیران کل مراکز استانی در مشهد مقدس برگزار شد، سیاست‌‌های کلی سالانه مراکزصداوسیما اعلام شد.