رونق تولید ملی | جمعه، ۹ اسفند ۱۳۹۸

توصیه غذایی وعده سحر - نمایش محتوای تولیدات ویژه

 

 

توصیه غذایی وعده سحر

Loading the player...

دانلود

توصیه های غذایی در وعده سحر

برای اینکه در وعده سحری میل به خوردن غذا داشته باشیم و در اصل کمک بکنیم به خودمان که مقدار غذای مورد نیاز را در وعده سحری داشته باشیم اینست که یک ساعت قبل از اذان صبح از خواب بیدار شده تا وقت کافی برای خوردن سحری داشته باشیم.

بهتر است بعد از بیدار شدن ابتدا کمی میوه مصرف کنیم و بعد غذای اصلی سحری را میل نماییم.

در وعده سحری پروتئین کمتری را بگنجانیم بخاطر اینکه خود پروتئین باعث می شود آب از بدن دفع شود.

توصیه می شود غذای سحری زیاد چرب نبوده و از غذاهای سرخ شده در وعده سحر استفاده نکنیم چون باعث تشنگی بیشتر ما در طول روز خواهد شد. همینطور در وعده سحر حتما از سبزیجات مختلف و سالادها استفاده شود چون از تشنگی ما در طول روز جلوگیری می کند و بوی بد دهان هم نداشته باشیم.

در وعده سحر دو تا سه لیوان آب مصرف کنید و در صورت استفاده از چای از قند های فیبردار مانند خرما و کشمش استفاده نمایید

سحری را با آرامش میل کنید و از عجله در غذا خوردن در این زمان پرهیز کنید چرا که خوردن غذا با عجله در هنگام سحر موجب بروز بیماری‌های گوارشی و نفخ معده می‌شود

از نوشیدنی های گاز دار در ماه مبارک رمضان اصلا استفاده نکنیم و همچنین از خوردن چای پررنگ ، قهوه و غذاهای شور و پر ادویه خودداری نموده و غذاهای کم نمک و کم ادویه استفاده شود